آموزش تعويض و تعمير برد لباسشويي

تعمير ظرفشويي دوو ، تعمير لباسشويي دوو ، تعمير جاروبرقي دوو ، تعمير مايكروفر دوو ، تعمير يخچال سايد دوو ، تعمير كولرگازي دوو ، تعميركار دوو ، تعمير يخچال دوو

آموزش تعويض و تعمير برد لباسشويي

۳۹ بازديد

برد يكي از مهمترين و اصلي ترين قطعات لباسشويي مي باشد و وظيفه آن هدايت، كنترل و نظارت بر ساير قطعات لباسشويي است. به مرور زمان و كار كردن مداوم لباسشويي ممكن است برد لباسشويي دچار مشكل شود و نتواند كار خود را به درستي انجام دهد. طبيعي است كه در چنين شرايطي در عملكرد قطعات ديگر لباسشويي نيز اختلال ايجاد شود و كلا لباسشويي از كار بيفتد. برد لباسشويي دوو نيز از اين قضيه به دور نيست.

با وجود تكنولوژي پيشرفته و قطعاتي با كيفيت عالي در ساخت لباسشويي دوو باز هم امكان دارد برد آن دچار همچين مشكلي شود. بنابراين، نياز به تعميرات برد لباسشويي دوو داريد. نكته اي كه بايد به آن توجه كنيد اين است كه تعمير برد لباسشويي از حساسيت بسيار بالايي برخوردار است و در صورتي كه به درستي انجام نشود كل لباسشويي از كار مي افتد و ديگر قادر به استفاده از آن نيستيد. گاهي حتي با تعمير برد لباسشويي كار حل نمي شود و نياز به تعويض است.  

پس دست از كارآگاه بازي برداريد و اين كار مهم را به نمايندگي مجاز تعميرات لباسشويي دوو، 22225007-021، بسپاريد. با سپردن كار به ما ديگر نگران خرابي نباشيد. تعميركاران ما با سابقه اي درخشان در زمينه تعميرات برد لباسشويي دوو مي توانند خيلي سريع و به صورت باورنكردني برد لباسشويي را تعمير كنند. ما به ازاي تعمير برد لباسشويي دوو يك ضمانت شش ماهه مي دهيم تا در صورت هر گونه خرابي مجدد تعمير را به صورت رايگان انجام دهيم.

نحوه تست برد لباسشويي دوو

سوالي كه شايد براي شما پيش بيايد اين است كه چگونه مي توانيم به تست برد لباسشويي دوو بپردازيم و ببينيم خراب شده است يا نه. در جواب بايد گفت كه اصلي ترين نشانه خراب بودن برد لباسشويي، به هم ريختن برنامه شست و شوي لباس هاست. اگر متوجه شديد كه برنامه شست و شوي لباس ها جابه جا انجام مي شود و لباس ها كثيف شسته مي شوند، مطمئن باشيد كه اشكال از برد لباسشويي است.

البته اين تنها نشانه خراب بودن نيست و در تست برد لباسشويي دوو نشانه هاي ديگري مانند خرابي و خاموش شدن پنل جلويي لباسشويي، قطع ناگهاني لباسشويي در وسط اجراي برنامه شست و شو، صداهاي بد در حين شست و شو و قطع و وصل شدن مداوم نيز بيانگر نياز به تعمير برد لباسشويي دوو است.

فقط در نظر داشته باشيد در صورتي كه هرگونه از اين علائم را ديديد از آن چشم پوشي نكنيد زيرا ممكن است به مرور آسيب شديد تر شود و ديگر نتوان برد لباسشويي را تعمير كرد. يادتان باشد كه هزينه تعمير برد لباسشويي خيلي كم تر از هزينه خريد لباسشويي است. 

علت سوختن برد لباسشويي

اگر به دنبال علت سوختن برد لباسشويي خود هستيد، اين بخش براي شما مفيد است. دلايل زيادي موجب سوختن برد لباسشويي دوو مي شود كه از عمده ترين دلايل مي توان به موارد زير اشاره كرد:

اختلال در نوسانات برق

همانطور كه مي دانيد برد لباسشويي از اجزاي الكترونيكي بيشماري مانند خازن و فيوز ساخته شده است. بنابراين، اگر كوچكترين نوسان برقي در يكي از اين اجزا رخ دهد، باعث سوختن برد لباسشويي و در نتيجه تعميرات برد لباسشويي دوو مي شود. به همين دليل توصيه مي شود كه لباسشويي را به يك محافظ برق مطمئن وصل كنيد تا بتواند اين نوسانات برق را به حداقل برساند و مانع از سوختن برد لباسشويي شود.

نفوذ آب به داخل لباسشويي

يكي ديگر از دلايل سوختن برد لباسشويي  نفوذ آب به داخل لباسشويي است كه در اثر عملكرد اشتباه قطعات لباسشويي اتفاق مي افتد. يعني اگر هركدام از قطعات لباسشويي داراي نقصي شوند، احتمال دارد آب به داخل ماشين لباسشويي نفوذ كند و در نتيجه سيم ها و بدنه اتصالي كنند. اتصالي سيم ها و بدنه مي تواند موجب سوختن برد لباسشويي شود.

آتش سوزي

اگر آتش سوزي اتفاق بيفتد باعث سوختن برد لباسشويي مي شود و در چنين شرايطي بايد بدانيد ديگر برد قابل تعمير نيست و بايد آن را تعويض كنيد. براي تعويض برد لباسشويي حواستان باشد كه به هركسي براي اين كار اعتماد نكنيد و خريد برد لباسشويي دوو را از نمايندگي تعميرات لباسشويي دوو انجام دهيد زيرا صد در صد به شما قطعه اورجينال تحويل خواهند داد.

آموزش تعويض و تعمير برد لباسشويي

براي اينكه بتوانيد برد لباسشويي خود را تعمير و يا تعويض كنيد بايد از راهنما و آموزش تعمير برد لباسشويي دوو كه در ادامه توضيح داده ميشود استفاده كنيد. فقط توجه كنيد كه براساس مدل لباسشويي، تعويض و تعمير برد آن كمي متفاوت خواهد بود اما مراحل زير براي اكثر مدل هاي لباسشويي ثابت است.

- مرحله اول: نخست بايد لباسشويي را از برق بيرون بياوريد. حواستان باشد كه اين مرحله را فراموش نكنيد.

- مرحله دوم: بعد از اينكه دستگاه را از برق بيرون كشيديد، به كمك يك پيچگوشتي چهار گوش يا شش گوش پيچ هاي لباسشويي را باز كرده و به آرامي و با دقت پنل را بيرون بياوريد. حواستان باشد كه به سيم كشي ها و لوله هاي لباسشويي صدمه نزنيد و اين كار را با حوصله زياد انجام دهيد.

مرحله سوم: قبل از اينكه مرحله سوم را شروع كنيد بهتر است از سوكت ها و سيم كشي هاي برد لباسشويي عكس بگيريد تا در زمان نصب برد جديد گيج نشويد. پس از گرفتن عكس، سوكت هاي برد را به كمك پيچ گوشتي باز كنيد تا برد لباسشويي جدا شود.

مرحله چهارم: به كمك عكس مرحله قبل، شروع به نصب برد جديد كنيد. حواستان باشد كه برد را به درستي بر روي لباسشويي نصب كنيد زيرا هر گونه اشتباه و خطايي منجر به سوختن برد جديد مي شود.

مرحله پنجم: پنل لباسشويي را وصل كرده و مجددا به برق وصل كنيد.

در صورتي كه حين تعمير برد لباسشويي، هرگونه ابهام و سوالي در اين زمينه داشتيد حتما با نمايندگي مجاز تعميرات دوو تماس بگيريد. نمايندگي مجاز تعمير دوو  به صورت رايگان به تمامي سوالات شما در زمينه تعميرات برد لباسشويي دوو پاسخ مي دهند و بهترين راهنمايي ها را به شما مي كنند تا بتوانيد اين كار را به درستي انجام دهيد. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.